رضا عابدی تراب

http://Rabeditorab.blogsky.com

رضا عابدی تراب

http://Rabeditorab.blogsky.com

ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی

آسیب های فضای مجازی تهدیدی جدی است، بیشتر کاربران بدون داشتن مهارت استفاده از فضای مجازی وارد آن می شوند که بایستی در این خصوص بیش از پیش توجه کرد.

نباید از تکنولوژی به عنوان تماشاگر بهره مند شد، ضروری است تمامی دستگاه‌ها و ادارات مختلف دراین خصوص وارد عمل شده و با ایجاد گروه‌های اجتماعی مختلف در موضوعات متنوع کاربران این فضاها را به سوی خود جذب کنند.

برنامه های متنوع علمی، آموزشی و حتی دینی نباید در فضای بسته کلاس ها منحصر شود بلکه می توان از  طریق گروههای مجازی به آنها پرداخت.

  

تمامی دستگاه ها باید برای اوقات فراغت برنامه ریزی کنند و از بحشی نگری خارج شوند، ضروری است حصارها شکسته شود و از امکانات و پتانسیل های موجود حداکثر استفاده را کرد.

شیوه های سنتی در برنامه های اوقات فراغت کارساز نیست،استفاده از تکنولوژی های روز و روش های جدید می تواند شرکت جوانان در برنامه های اوقات فراغت را افزایش دهد.

در بازه های زمانی مختلف علایق مردم متفاوت است، باید از شیوه های نو و ابزارها و تکنولوژی های جدید برای جذب یشتر جوانان بهره مند شد و نشاط و همدلی اجتماعی را در بین آنان افزایش داد.

طی نظرسنجی هایی که در خصوص برنامه های اوقات فراغت سال گذشته در بین جوانان کشور انجام شد
۳۱ درصد جوانان اوقات فراغت خود را به بطالت، ۲۷ درصد در فضای مجازی، ۱۲ درصد به تماشای تلویزیون، ۹ درصد تفریحی و هفت درصد نیز در انجام فعالیت های ورزشی گذرانیده اند.

۸۵ درصد پاسخ دهندگان نسبت به اجرای برنامه های اوقات فراغت اظهار بی اطلاعی می کنند.

تخصصی کردن برنامه های اوقات فراغت، استفاده از ظرفیت و توان دستگاه های اجرایی، استفاده از توان بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد و نظارت و بازرسی از جمله برنامه های اجرایی می باشند که لازم است دولت محترم به آن ها توجه ویژه نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.