- انتقاد
سازنده را همیشه با بیان یکی از ویژگی های مثبت دانش آموز آغاز کنید.
- رفتار را
سرزنش کنید نه شخصیت را.شما را دوست دارم،اما کار شما را دوست ندارم.
- برای تسلط
بر دانش آموزان ابتدا باید بر خودمان مسلط باشیم.
- همه ی
شاگردان را حد متوسط بدانیم وانتظار معجزه از آنها نداشته باشیم.
- در وجود
دانش آموزضعیف باید خوبیها را بجویید و آنها را تقویت کنید.
- هرگز دانش
آموزی را به کاری که نمی توانید تهدید نکنید.چرا که او طرف برنده خواهد شد
.
- فرمول تنبیه
را پاک کنید و فرمول تشویق را جایگزین کنید.
- بهداشت
کلامی خود را رعایت کنید
.
- دانش آموزان
آنگونه که ما می خواهیم نمی شوند،بلکه آنگونه که هستیم می شوند.
- برای رسیدن
به هدفهای خود در کلاس،مثبت فکر کنید.
- برای اثر
گذاری بر دانش آموزان،ابتدا باید به خواسته های آنها توجه کنید
.
- یاد ندهیم
ازهم یاد بگیریم.حاکم شدن یک سلیقه،نه شدنی است نه مطلوب.
- چشم دانش
آموز به رفتار و گوش او به گفتار ماست.پس مواظب باشیم چه می کنیم و چه می گوییم.
- با روش
تدریس دیروز نمی شود دانش آموز امروز و فردا را آموزش داد.
- نظم کلاس
نتیجه ی تدریس خوب است و تدریس خوب نتیجه ی طرح درس خوب
.
- بهترین
پادزهر معلم برای بد رفتاری دانش آموز این است که مایل باشد به دانش آموز کمک کند.
- برای آنکه
به ذهن دانش آموز راه یابید،ابتدا باید به دل او راه پیدا کنید
.
- تکالیف باید
تابع توان دانش آموز باشد و مایه ی سرگرمی،نه مایه ی عذاب
ان شاءالله که همگی سال تحصیلی
94/95 را با خاطری شیرین و افکار مثبت شروع کنیم.