رضا عابدی تراب

http://Rabeditorab.blogsky.com

رضا عابدی تراب

http://Rabeditorab.blogsky.com

شیوه تدوین پایان نامه دوره کارشناسی

  قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام اللّه علیها: نَحْنُ وَسیلَتُهُ فى خَلْقِهِ، وَ نَحْنُ خاصَّتُهُ وَ مَحَلُّ قُدْسِهِ، وَ نَحْنُ حُجَّتُهُ فى غَیْبِهِ، وَ نَحْنُ وَرَثَةُ اءنْبیائِهِ.(شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 16، ص 211.)

ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم ، ما برگزیدگان پاک و مقدّس پروردگار مى باشیم ، ما حجّت و راهنما خواهیم بود؛ و ما وارثان پیامبران الهى هستیم .

یکی از اهداف اصلی نگارش هر پایان نامه دراصل آشنا نمودن دانشجو با نحوه نگارش و تنظیم یک مبحث علمی است.

          پایان نامه نوشته ای است شامل چکیده پایان نامه به فارسی،‌ فهرست تفصیلی مطالب، فهرست تصاویر، جداول و نمودارها،‌مقدمه و تاریخچه مختصر، مروری برکارهای انجام شده و آخرین اطلاعات تئوری، عملکرد تحقیقی و عملی نتایج،‌ بحث و پیشنهادات و فهرست منابع و ماخذ که توسط دانشجو و با هدایت و نظارت استاد راهنما و همکاری استادان مشاور (‌در صورت داشتن)‌تنظیم و تدوین می شود.

 

 

       رعایت این شیوه نامه از جانب دانشجویان برای حفظ هماهنگی بین پایان نامه ها الزامی است. موضوعات هر پایان نامه را باتوجه به تعریف فوق و به ترتیب تقدم ذیل می توان دسته بندی کرد:

 عنوان پایان نامه

 -  فرم زرکوب روی جلد به فارسی

- فرم داخلی جلد به فارسی

-  بسم االرحمن الرحیم

-  تقدیم (اختیاری)

-  تائیدیه هیئت داوران

- اظهارنامه دانشجو

-  حق چاپ و تکثیر و مالکیت نتایج (Copyright  and   Ownership)

-  تقدیر و تشکر (اختیاری)

-  چکیده پایان نامه به فارسی

- فهرست مطالب

-  فهرست جدولها، نمودارها و اشکال

-  متن پایان نامه

-  نتایج وتحقیقات آتی

-  پیوستها (ضمیمه1،‌ضمیمه2،)

-   مرجع ها و ماخذها

-   عطف جلد (عنوان پایان نامه و نام نویسنده)                                                          

 برگهای خارج از متن پایان نامه:

 الف- برگهای ابتدای پایان نامه

برگ اول:‌فرم داخلی جلد به فارسی: این قسمت دقیقآ مطابق صفحه عمل شود.

برگ دوم: بسم االرحمن الرحیم

برگ سوم:‌تقدیم، درصورت تمایل دانشجو می تواند پایان نامه خود را به شخصیتی و یا تقدیم دارد.

برگ چهارم:‌تائیدیه هیئت داوران

برگ پنجم: اظهارنامه دانشجو

برگ بعد :‌حق چاپ و تکثیر و مالکیت بر نتایج (Copyright  and   ownership)

برگ بعد: قدردانی و تشکر: این متن عبارت است از قدردانی و تشکر از کلیه کسانی که دانشجو را در راه نیل به هدف کمک نموده اند.

(((((((      برگ بعد: چکیده پایان نامه : هر پایان نامه باید با چکیده آغاز شود که عبارت است از بحث پیرامون موضوع پایان نامه ، شیوه های تحقیق و نتیجه کلی

صفحه ی چکیده

چکیده بایستی مختصر و مفید بوده شامل هدف پژوهش، روش پژوهش و نتایج به دست آمده به طور

مختصر می باشد و حداکثر یک صفحه بدون ذکر فرمول، نگاره و منا بع باشد . چکیده در یک پاراگراف و

سطر اول آن بدون تو رفتگی باشد. در انتهای چکیده 4 تا 6 واژه کلیدی آورده می شود.)))))))))

 

برگ بعد: فهرست مطالب:‌هر پایان نامه باید دارای فهرست مطالب باشد معمولآ این قسمت شامل عنوان بخش های پایان نامه همراه با شماره صفحه مربوطه است.

برگ بعد: فهرست جدول ها و شکل ها: دراین قسمت لیست جدول ها و شکل ها با ذکر دقیق عنوان ،‌شماره و صفحه مربوطه درج می شود.

ب- برگهای انتهای پایان نامه

لیست مراجع و ماخذ

====================================================================================================

 

متن پایان نامه:

           متن هر پایان نامه شامل چندین فصل و هر فصل شامل چندین بخش خواهد بود. هر فصل را می توان بایک مقدمه کوتاه آغاز و بایک نتیجه گیری مختصر به اتمام رساند. هرفصل به شکلی که در ذیل ذکر خواهد شد، شماره گذاری می شود.

 1- مقدمه :

          در این قسمت، هدفهای مورد نظر در پایان نامه، روشها ،‌نحوه انجام تحقیق و به دست آوردن نتیجه ها مورد بحث قرار می گیرد. اغلب منابع مروری (Literature Review) نیز در این قسمت انجام می پذیرد، همچنین ذکر اهمیت موضوع تحقیق در رابطه با توسعه کشور توصیه می شود.

          توضیح ساختار پایان نامه باذکر بسیار مختصر از مطالبی که در فصل های مختلف آورده شده است ضروری می باشد.

 2- فصل ها:

فصل اول: کلیات تحقیق

این فصل شامل بیان مسئله، ضرورت انجام تحقیق، اهداف و فرضیه های پژوهش، تعریف متغیر ها و پیش فرضهای پژوهش و تعریف اصطلاحات است.

بیان مساله به معنای توصیف و توجیه موضوع پژوهش است .در این قسمت باید به این سوال جواب داده شود که چرا مساله پژوهش مساله ای است که باید مورد تحقیق علمی قرار گیرد . اصل کلی در بیان مساله رعایت یک روند منطقی است بطوری که شروع آن با مشکل و ختم آن با هدف تحقیق می باشد .در بیان مساله معلوم می شود که : بروز و شیوع مشکل چقدر است؟ چه کسانی را در بر می گیرد؟ این موضوع از چه زمانی و به چه ترتیبی در جامعه بصورت مساله در آمده و چه تحولی داشته است؟ دلایل احتمالی مشکل چیست؟ چه راه حل هایی تا کنون بکار رفته است؟ و تا چه اندازه موفق بوده است و چرا این روش انتخاب شده است؟ لازم است عوارض ناشی از تداوم مشکل و فواید ناشی از اجرای تحقیق و کاربرد آن به روشنی مطرح گردد. اهداف باید صریح، روشن، بدون ابهام و واقع بینانه باشد و بصورت منطقی و با افعال رفتاری بیان شود. اهداف باید با عنوان، بیان مساله، فرضیه و سوالات پژوهش هماهنگ باشد.

 

فرضیه بصورت یک جمله خبری و حتی المقدور جهت دار نوشته شود و حاوی یک پیشگویی باشد و زیربنای علمی داشته باشد. در مطالعات توصیفی به جای فرضیات سوالات تحقیق ذکرمی شود.

در تعریف نظری متغیر ها باید از یک مرجع معتبر استفاده نمود و به طور دقیق و واضح و با کلمات ساده آن را تعریف کرد . در تعریف عملی متغیر بصورت واقعیاتی قابل اندازه گیری با کلمات ساده و واضح بیان شود.

پیش فرض ها جملاتی هستند که درستی و اعتبارشان پذیرفته شده است و احتیاج به استدلال ندارند و مساله پژوهش بر اساس آن بنا نهاده شده است. بنا بر اصول پیش فرض ها، همه پدیده ها دلایل پیشین دارند، حوادث طبیعی بر حسب تصادف نیستند و احتمالا بنا بر دلایلی هستند.

- هر مطلبی که نوشته می شود باید با ذکر منبع باشد. (نام خانوادگی نویسنده، سال، شماره صفحه). به طور مثال (عابدی،1387 ، ص 25).

-       یا اگر بیش از سه نویسنده باشند ( عابدی و همکاران ، 1387 ، ص150).

-       اگر ترجمه باشد (شاین،1999، ترجمه عابدی ،1387، ص 27).

-       در صورتی که آثار به نام شرکت ها، انجمن ها، مؤسسات، ادارات و مانند اینها انتشار یابند، در استنادکردن، به جای نام مؤلف، نام سازمان می آید، مانند : (فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، 1382 ، ص 34).

-       هرگاه به دو یا چند اثر مهم اشاره شود، همه آنها در داخل پرانتز، و به ترتیب تاریخ نشر پشت سرهم می آیند؛ مانند: (والاس، 1980، ص15؛ برایان، 1988، ص 27؛ جوزف، 1990، ص5). و اگر چند اثر یک مؤلف در یک سال منتشر شده باشد، آثارمختلف او با حروف الفبا از هم متمایز می گردند؛ مانند: ( احمدی، 1365الف، ص22؛ 1365ب، ص16).

-       در استناد دادن به آیات، ابتدا نام سوره، سپس شماره آیه ذکر می شود. درباره روایات نهج البلاغه، ابتدا نام کتاب، سپس شماره خطبه، نامه یا کلمات قصار ذکر می شود، و روایات غیر نهج البلاغه، نام گردآورنده روایات، تاریخ نشر، شماره جلد و صفحه می آید؛ مانند (بقره، 39)؛ (نهج البلاغه، خطبه 33)؛ ( مجلسی، 1403، ج56، ص198).

معادل ها:

کلمه های بیگانه در داخل متن حتما باید به فارسی نوشته شود و صورت خارجی آنها در پاورقی ذکر گردد و این، منحصر به اصطلاحات تخصصی یا اسامی اشخاص است. چنانچه در موارد خاصی لازم باشد که صورت خارجی آنها درداخل متن بیاید، باید آنها را مقابل صورت فارسی در داخل پرانتز نوشت. (غلامحسین زاده، 1372 ، ص 17).

نکته قابل توجه در استناد دادن معادل ها این است که اولاً در هر متن یا مقاله یا کتاب، فقط یک بار معادل انگلیسی آنها آورده می شود؛ ثانیا معادل های بکار گرفته شده باید یکنواخت باشند. و در صورت آوردن معادل های دیگر، مثل فرانسه، آلمانی، و...  باید، در متن توضیحی درباره آن داده شود. در نوشتن اسامی اشخاص، ابتدا: نام بزرگ، سپس حرف اول نام کوچک او با حروف بزرگ نوشته می شود، مانند Jung,C.

در ابتدای نگارشتان منابع را به طور کامل در قسمت منابع (آخر پایان نامه) بنویسید تا بعدا مجبور نباشید دنبال منابع بگردید و یا اینکه از قلم بیفتند.

حتما منبع با منابع آخر تطبیق داده شود.

فصل دوم: ادبیات تحقیق و مروری بر تحقیقات انجام شده

در قسمت ادبیات که بیشترین حجم تحقیق را به خود اختصاص می دهد مطالبی در رابطه با تاریخچه و تئوری های موجود در رابطه با مؤلفه های تحقیق می آید.

 مروری بر مطالعات به منظور دستیابی به جنبه های مختلف موضوع پژوهش است که برای محقق فرصتی فراهم می سازد تا درک کند  د ر این زمینه چه کارهایی انجام شده و چه اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد و او باید از کجا شروع کند و یا چه کاری و چگونه کار را انجام  دهد . در حقیقت مروری بر مطالعات  خلاصه ای از نکات اصلی، نتیجه گیری عمومی و خلاء موجود در مطالعات و کاربرد در تحقیق می باشد . در هنگام  سازمان دهی مرور مطالب، اول بحث را به مطالعاتی که حداکثر ارتباط را با مطالعه  حاضر دارند اختصاص دهید. ضمناً ذکر نام نویسنده مورد نظر و سال تحقیق او نیز درمتن ضروری است. توجه شود منظور از ارائه این فصل صرفا به نقل قول از مراجع و منابع مختلف نیست، بلکه باید همراه با خلاصه ای از این نظرات و بحث کلی باشد، به نحوی که خواننده را ارضاء نماید.

به عنوان مثال :

عابدی در سال 1387 ، در تحقیقی تحت عنوان بررسی تآثیر فرهنگ سازمانی بر توانمند سازی دبیران شهرستان کهگیلویه به نتیجه یا نتایج زیر دست یافتند ......

تحقیقات پیشین را در دو قسمت تحت عنوان تحقیقات انجام شده در داخل و تحقیقات انجام شده در خارج می نویسید.

مهم ترین قسمت فصل دوم ارائه تئوری های و تحقیقات پیشین به روز می باشد. شایسته است آن ها را در دو جدول جداگانه داخلی و خارجی هم قرار دهید.

 

فصل سوم: روش تحقیق

این فصل شامل روش پژوهش، جامعه پژوهش، محیط پژوهش، نمونه پژوهش، روش نمونه گیری، حجم نمونه و روش محاسبه آن، توضیح ابزار یا ابزارهای گردآوری اطلاعات و روایی و پایایی ابزار یا ابزارهای، روش گردآوری اطلاعات و روش تجزیه و تحلیل داده ها است.

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

این فصل شامل بیان نتایج حاصل از تحقیق است. مطالب این بخش تنها بر اساس یافته های حاصل از پژوهش تنظیم می گردد و شامل اطلاعات نوشتاری، جداول و نمودارها می باشد. باید از ذکر اطلاعات یکسان در الگوهای متفاوت (متن، جداول و نمودار ) پرهیز شود. البته ضروری است یافته ها در ابتدا با جملات ساده و روان بیان شده و برای بیان جزئیات به جداول و نمودار استناد شود. این فصل به بیان یافته ها اختصاص دارد نه تفسیر آنها لذا صرفا نتایج به ترتیب منطقی و متناسب با اهداف و فرضیاتی که بیشتر در پروپزال طراحی شده بود بیان گردد و از تناقض گویی پرهیز شود. داده های جمع آوری شده از نمونه، از طریق پرسشنامه یا هر ابزار دیگری باید به وسیله نرم افزارهایی از قبیل spss ، AMOS  ، لیزرل یا غیره باید انجام شود. ( توسط فرد متخصص)

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

این فصل شامل بحث، تفسیر، نتیجه گیری، جمع بندی، پیشنهادات و محدودیت هاست.   قسمت اول بحث پاسخ به فرضیات یا سؤالات پژوهش است سپس نتایج با یافته های دیگر محققین مقایسه می گردد و دلایل تفاوت ذکر می شود.

در این فصل باید به یافته های مهم و شاخص پایان نامه با دلایل منطقی و علمی اشاره شود و تنها نتا یجی مورد بحث قرار گیرد که در فصل نتایج به آن اشاره شده است.

نتیجه گیری در آخر بحث آورده می شود. در این قسمت نتایج اختصاصی و مهم به صورت دسته بندی ارائه می گردد، طوری که خواننده پایان نامه باخواندن آن بتواند یافته های مهم پایان نامه را به دست آورد.

در قسمت پیشنهادات که دو قسمت می باشد ابتدا پیشنهادات کاربردی و بعد پیشنهادات پژوهشی به مسائل بی جواب در رابطه با تحقیق انجام شده اشاره می شود و پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی به استناد نتایج بدست آمده در این تحقیق ارائه می شود. در حقیقت در این بخش زمینه های تحقیقاتی جدید پیش روی محققان گذاشته می شود.

در انتها محدودیت های پژوهش ذکر می شود. محقق با چه محدودیت هایی در حین انجام تحقیق مواجه شده است.

4- پیوستها:‌

          قسمت اصلی متن پایان نامه نباید دارای داده های (data) غیر ضروری باشد، همچنین متن نباید حاوی برنامه های نرم افزاری یا چگونگی به دست آوردن معادلات ریاضی و اثبات انها و داده های تجربی باشد، چنین مطالبی باید در پیوستهای پایان نامه آورده شوند.

5- جدولها و نمودارها

          جدولها و نمودارها باید تا جائیکه ممکن است نزدیک به متن مربوط قرار گیرند هر جدول یا نمودار باید با عنوان مربوطه که معمولا در زیر آنها درج می شود. مشخص گردد.

6- مرجع ها و ماخذ ها

          بطور کلی چنانچه از منبعی برای مطلبی استفاده شود ذکر ماخذ لازم است در اینگونه موارد مطلب بین دو گیومه “  ”   نوشته می شود و بلافاصله بعد از آن قلاب]      [  ‌باز می گردد. و منبع مذکور به ترتیب عددی از اول پایان نامه در آن قرار می گیرد. مثلا پانزدهمین منبع استفاده شده بعد از ذکر مطلب مربوطه اینگونه آورده می شود: ]15[

          گاهی اوقات در نقل خلاصه یک مقاله که توسط یک شخص نگارش یافته است در یک جمله ذکر می شود که در این گونه موارد به شرح زیر اقدام می کنیم:

علی ریاضی]   [،‌آرایش کنترل آداپتیو را تنها راه حل برای کنترل سیستم های ربات می داند.

 شیوه شماره گذاری و ارائه منابع:

 1-   شماره گذاری متن:

          صفحه های فرم داخل جلد و بسم االرحمن الرحیم ،‌شماره گذاری نمی شوند. صفحه های بعدی به ترتیب با حروف ابجد ( الف،ب،ج،د،ه،) شماره گذاری می شوند. شماره گذاری با عدد از مقدمه شروع شده و تا انتهای پایان نامه (پیوستها) ادامه خواهد داشت. طریقه شماره گذاری نیز به صورتی خواهد بود که اعداد در قسمت وسط و بالای هر صفحه قرار خواهد گرفت.

2-   شماره گذاری روابط ریاضی :

          هر رابطه و یا معادله ریاضی بوسیله دو عدد توسط یک خط فاصله از یکدیگر تمیز داده و مشخص می گردند. عدد سمت چپ نشانگر شماره فصل و عدد سمت راست،‌ نشانگر شماره،‌ ترتیب رابطه در هر فصل می باشد. مثلا رابطه چهارم در فصل پنجم را بصورت ذیل باید نشان داد:  (4-5 )

 3-   شماره گذاری جدولها و نمودارها:

          درهرفصل هر جدول (شکل) با درج شماره فصل و جدول در آن فصل شماره گذاری می شود. سپس موضوع شکل( جدول) بلافاصله بعد از شماره گذاری درج خواهد شد. به طور مثال جدول شماره 3 فصل دوم بصورت زیر شماره گذاری می شود:

          جدول (شکل)‌    3-2 : پاسخ سیستم باکنترل آداپتیو

4-   ارائه منابع:

1-4: مقاله:

1-   نویسنده

2-   عنوان مقاله داخل گیومه “  ”

3- منبع: کنفرانس، ژورنال علمی و

4-صفحات

5-سال انتشار

[12] N.H. Malik, A.H. Al-Babrani” Influence of the Terminal Capacitor on the performance characteristics of a self-Excited Induction Generator”, IEE proc, part.C,V01.137n2, pp.168-173, March 1990.

 2-4: کتاب:

1-نویسنده

2-عنوان کتاب باخط ریز

3-   ناشر

4-سال انتشار

[14] J.J Craig, Introduction to Robatics: Mechanics and Control,Addison Wesley, 1986

چگونگی تایپ پایان نامه:

در تایپ پایان نامه رعایت موارد زیر لازم می باشد:

1-   متن باید یک خط در میان تایپ شود. فاصله بین سطرهای متن یک سانتی متر باشد.

2- تمامی متن پایان نامه باید توسط یک فونت تایپ شده باشد.البته عناوین اصلی و فرعی با فونتی بزرگتر از فونت متن تایپ شود.

3- تمامی متن پایان نامه، معادلات ریاضی، علائم بکار برده شده می بایست بوسیله کامپیوتر تایپ شوند. متن یا فرمول دست نویس به هیچ عنوان پذیرفته نمی شود.

4-   تمامی جدولها و نمودارها می بایست کامپیوتری باشند.

5- حاشیه متن از سمت راست و چپ هر صفحه پایان نامه 5/2 سانتی متر و 5/0 سانتی متر نیز برای شیرازه در نظر گرفته شود. و حاشیه ای بالا و پائین نیز باید 5/2 سانتی متر باشند. این دستور شامل متن، نمودارها و دیگر قسمتهای پایان نامه نیز می باشد.

6- توصیه می شود پس از تایپ پایان نامه تکثیر در دو روی کاغذ A4 انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 شکل کلی نگارش پایان نامه در ورق A4 باید بصورت زیرباشد.

3 cm

 

2.5 cm

 

 

 

 

 

}  2.5  cm

 

 

 

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   1  cm

 

 

 

 

}   2.5  cm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رنگ جلد پایان نامه:

   رنگ جلد پایان نامه کارشناسی زرشکی می باشد.

توصیه ها :

1-   جملات متن حتی الامکان کوتاه و مطابق قواعد دستور زبان فارسی باشد.

2- در قسمت مرور بر منابع مطالعاتی در پایان جمله یا پاراگراف مورد استفاده ماخذ یا شماره منبع مشخص گردد. این شماره در داخل قلاب نوشته شود.]    [

3- کلیه واحدها در سیستم SI داده شود. کاربرد سیستم متری و یا اینچی در کنار واحدهای SI مانعی ندارد.

4-   حتی الامکان از علامتهای استاندارد استفاده شود.

5- در صورتیکه تصویری بصورت فتوکپی یا اسکن شده در پایان نامه ارائه می شود باید کاملا واضح و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

6-  بطور کلی اهمیت پایان نامه صرفا به نوآوریهای نگارنده بستگی دارد. لذا از مطالب تکراری، کلاسیک و متعلق به دیگران فقط بصورت اختصار کمک گرفته شود.

7- نوشتن برنامه کامپیوتری بطور مفصل در پایان نامه ضرورت ندارد و در صورت نیاز با نظر استاد راهنما در ضمیمه آورده شود در هرحال نباید بیش از 2 تا 3 صفحه باشد.

8-   کاغذ مورد استفاده برای نوشتن پایان نامه باید از قطع A4 انتخاب شود.

9- تایپ متن پایان نامه بوسیله کامپیوتر باشد.

10-  عناوین اصلی Bold و با قلم 14 و با شماره گذاری

11-  عناوین فرعی درجه بعد Bold و باقلم 12 و با شماره گذاری

12-  عناوین فرعی تر بعدی ساده (غیر Bold) و با قلم 12 و با شماره گذاری

13- متن اصلی با قلم 14 نوشته شود.

14-  هر پاراگرافی با Indent آغاز گردد. (یک سانتی متر)

15-  از اشکال سیاه و سفید حتی الامکان استفاده گردد.

16-  مطالب جداول و عناوین محورهای شکل ها فارسی اختیار شود مگر در فصل مرور بر ادبیات موضوع و در صورتیکه از کارهای دیگران عینا شکلی نقل می شود به لحاظ امانت داری،‌محورهای لاتین عنوان نویسی شود. ( عین مرجع اصلی)

17-  از ذکر نام مشاور / مشاورین پایان نامه روی جلد خودداری گردد.

18-  زبان نوشتاری پایان نامه فارسی می‌باشد.

19-  عناوین شکل در زیر آن آورده شود در صورتیکه کمتر از یک خط است بصورت مرکزی و در صورتیکه بیش از یک خط است justify شود.

20-  عناوین جداول در بالای آنها و در صورتیکه یک خط یا کمتر است بصورت مرکزی و در صورتیکه بیش از یک خط است باید justify شود.

22- در انتهای چکیدههای فارسی و انگلیسی در حد 6 کلمه کلمات کلیدی آورده شود.

23-  اصل کلمات اساسی لاتین که به فارسی برگردانده می شوند در پاورقی هر صفحه با شماره ارجاع آورده شود. مثلا اسامی نویسندگان خارجی و یا اصطلاحات علمی

24-  توصیه میشود فصل مروری بر ادبیات موضوع حداکثر 20 صفحه باشد.

25- توصیه شود حداکثر صفحات پایان نامه کارشناسی 80 صفحه باشد.

26-  جنس کاغذ به کار رفته در پایان نامه باید از یک نوع باشد و اندازه آن A4 باشد.

27- پایان نامه بصورت دو رو چاپ گردد.

 

یادآوری مهم

        دانشجو موظف است  پایان نامه خود را بر روی لوح فشرده (CD) ضبط نموده و یک نسخه از CD را به دفتر پژوهش و ارتباط با صنعت دانشکده تحویل نماید.

سایت هایی که می توانید از آن ها برای جمع اوری مطالب پروژه کمک بگیرید.

1- www.noormags.com

2- www.magiran.com

3- www.sid.ir

4- www.civilica.com

5- www.irandoc.ac.ir

6- www.daneshyar.net

 

نمونه موضوعات برای انتخاب پایان نامه

 

بررسی و تعیین تاثیر درگیری شغلی با میانجیگری عدالت سازمانی بر عملکرد سازمانی  مطالعه موردی.

بررسی تاثیر درگیری شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش تعدیلگری ابعاد توسعه منابع انسانی مطالعه موردی.

بررسی تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمانهای آموزشی با اثر تعدیل گیری جو سازمانی مطالعه موردی.

بررسی تاثیر آموزش مدیریت زمان برکاهش استرس دانش آموزان مطالعه موردی.

بررسی وضعیت هوش اجتماعی و رابطه آن با رفتار شهروندی و خلاقیت سازمانی مطالعه موردی.

بررسی رابطه بین هوش معنوی و فرسودگی با اثر تعدیل گیری جو سازمانی مطالعه موردی.

شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروهای توانمند آموزش و پرورش در پست مدیریت مدارس.

بررسی رابطه‌ی بین ادراک معلمان از ساختار سازمانی با سطح استرس شغلی آنان مطالعه موردی.

شناسایی و رتبه بندی موانع ارتباط دانشگاه و صنعت از دیدگاه ؟؟؟.

ارائه مدلی جهت ارتقای بهره وری منابع انسانی سازمان آموزش و پرورش براساس یادگیری سازمانی و سرمایه فرهنگی.

بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با خلّاقیت و اثربخشی سازمانی مطالعه موردی.

ارائه الگوی ساختاری عدالت سازمانی براساس سبک های رهبری تحول گرا و عمل گرا مطالعه موردی.

تاثیر دوره آموزش پژوهش در عمل در بهبود فرآیند یاددهی- یادگیری معلمان دوره ابتدایی شهر تهران.

بررسی روش‌ها و ابزارهای آموزش مجازی به‌منظور ارتقاء کیفیت آموزش از دیدگاه اساتید مطالعه موردی.

رابطه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی–تحصیلی با اثربخشی آموزشی مطالعه موردی.

تاثیر آموزش مدیریت زمان برکاهش استرس دانش آموزان مطالعه موردی.

ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر آن با استفاده از تکنیکAHP : مطالعه موردی.

بررسی رابطه بین رهبری خدمتگزار و رهبری پدرسالارانه و مولفه‌های آن.

نیازسنجی دوره های آموزش ضمن خدمت دبیران ادبیات فارسی ازدیدگاه مدیران کارشناسان ودبیران دوره ی راهنمایی.

شناسایی مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی در دانشگاه‌ها به منظور ارائه مدلی جهت ارتقاء آن.

بررسی رابطه سبک تفکر مدیران آموزشی با سبک رهبری تحولی آنان بر اساس مدل بس و اولیو.

مطالعه تاثیر برنامه‌های مصوب آموزش خلاقیت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان.

پیش‌بینی تعهد سازمانی معلمان دوره ابتدایی بر اساس مولفه‌های امنیت شغلی و ابعاد استرس شغلی.

بررسی رابطه هزینه ها با پیشرفت تحصیلی در مدارس راهنمایی شهرستان شهربابک سال تحصیلی

9.      تأثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر برخودکارآمدی شغلی دانش آموزان ناشنوای هنرستانی شهر اصفهان

10. تاثیر دوره آموزشی مدیریت استرس بر میزان استرس شغلی و کارآمدی معلمان زن مدارس ابتدایی غیرانتفاعی منطقه 6 تهران در سال تحصیلی

11.    رابطه نگرش شغلی، احساس کارآمدی،کارآمدی جمعی و تعهد شغلی معلمان راهنمایی منطقه کهریزک استان تهران

12.    تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر انگیزش،خودکارآمدی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه پنجم ابتدایی

13. پیش بینی مهمترین عوامل فردی و محیطی موثر بر موفقیت کارآفرینان برتر استان تهران جهت ارائه الگوی آموزشی

14. بررسی تاثیر آموزش مدل تفکر انتقادی ریچاردپل بر تفکر انتقادی دانش آموزان پسر در درس مطالعات اجتماعی پایه اول متوسطه شهر تهران

15. بررسی رابطه هزینه ها با پیشرفت تحصیلی در مدارس راهنمایی شهرستان شهربابک سال تحصیلی 1387ـ

16. بررسی و مقایسه عوامل مؤثر در رضایت شغلی و رضایت زناشویی در میان معلمان مدارس عادی، استثنایی و تیزهوشان

17.    بررسی رابطه جهت گیری مذهبی با رضایت زناشویی و صمیمیت زناشویی معلمان دبیرستان

18.    بررسی رابطه بین هویت سازمانی, رضایت شغلی و تعهد سازمانی در میان دبیران دوره دبیرستان شهرستان سنندج

19.    رابطه سبکهای شناختی و ویژگیهای شخصیتی با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه تهران

20. بررسی مولفه های موثر در هدایت تحصیلی و نقش آنها در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر قروه

21.    رابطه بین سبکهای دلبستگی و خود متمایز سازی با رضایت زناشویی در بین دانشجویان

22.    بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر کرج

23.    بررسی رابطه ی ویژگی های خانوادگی با تفکر انتقادی در دانشجویان دانشکده ی روانشناسی و علوم تربیتی

24. بررسی رابطه کیفیت زندگی کاری ومیل به ماندن در مقطع ابتدایی معلمان اداره آموزش وپرورش

25.    برنامه ریزی نیروی انسانی برای بانک تجارت شهر تهران بر اساس مدل زنجیره مار کوف

26.    بررسی موانع استفاده از روشهای یاد دهی یادگیری فعال در مدارس ابتدایی از دیدگاه معلمان مشغول به تدریس در مدارس دخترانه دولتی قم

27. بررسی تطبیقی ویژگی های روانشناختی کارآفرینی دانش آموختگان دوره های کارشناسی ارشد رشته های برنامه ریزی آموزشی,کامپیوتر,هنر و کشاورزی دانشگاه تهران

28.    بررسی رابطه بین عزت¬نفس و اعتقادات دینی با سازگاری دانش¬آموزان ¬مقطع متوسطه شهر تهران

29.    بررسی تطبیقی برنامه های ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان در ایران و ژاپن

30. بررسی رابطه بین ابعاد فرهنگ سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان دانشگاه شهید رجایی تهران

31. بررسی رابطه بین شخصیت و رهبری تحول آفرین در بین مدیران مناطق نوزده گانه آموزش و پرورش شهر تهران

32. بررسی رابطه سرمایه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه اول مقطع متوسطه شهر تهران

33.    طراحی الگویی برای رشد حرفه ای مداوم معلمان پایه پنجم ابتدایی در زمینه سنجش مستمر یادگیری دانش آموزان

34.    بررسی رابطه دانش مدیران از برنامه ریزی استراتژیک با مشارکت کارکنان در برنامه ریزی در دانشگاه شاهد

35.    بررسی رابطه میزان برخورداری از سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی دبیران زن دبیرستانهای شهرستان شبستر در سال

36. بررسی مقایسه ای سرمایه اجتماعی سازمانی در پردیس های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران از نظر کارشناسان آنها

37.    بررسی تاثیر آموزش راهبردهای مقابله با باورهای غیر منطقی (با رویکرد شناختی )بر اضطراب امتحان دانش آموزان

38.    بررسی مقایسه ای میزان برخورداری از ویژگی های سازمان یادگیرنده در دانشگاه تهران و تبریز

39.    بررسی رابطه توانمند سازی و بهره وری نیروی انسانی شرکت سازه گستر سایپا

40.    بررسی رابطه تفکرات غیرمنطقی و اضطراب امتحان در دانشجویان دانشگاه تهران

41.    بررسی رابطه بین سازمان یادگیرنده و اثربخشی سازمانی در دبیرستان های دولتی دخترانه شهر تهران

 

 

 

 

Abeditorab56@yahoo.com

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.